Bordianu & Asociatii intocmeste toata documentatia privitoare la relatiile de munca, va consiliaza pe orice problema legata de dreptul muncii si legislatia secundara a muncii. Daca este necesar, echipa de avocati se deplaseaza la sediul societatii dvs..
Avand in vedere ca inspectiile au inceput, Bordianu & Asociatii va prezinta lista documentelor ce trebuie prezentate la un eventual control din partea inspectorilor ITM:
A) In domeniul relaţiilor de muncă
- 1. Registrul unic de control
- 2. Actele constitutive ale angajatorului:
– Contract de societate ;
– Statutul societăţii ;
– Certificatul de înmatriculare la Registrul comerţului ;
– Hotărârea judecătorească de înfiinţare ;
– Codul fiscal ;
– Autorizaţia de funcţionare ;
– Acte adiţionale de modificare, completare ;
– Procura notarială de împuternicire pentru reprezentantul angajatorului ;
– Autorizaţia de funcţionare din punct de vedere al protecţiei muncii;
– Numărul salariaţilor si structura de personal, aprobata (Organigrama)
- 3. Registrul general de evidenţă a salariaţilor
– documentele de plată salariilor semnate de salariaţi;
– actele ce atestă plăţile către bugetul asigurărilor sociale de stat, de sănătate, de constituire a fondului pentru plata ajutorului de şomaj, comisionul datorat I.T.M. conform art. 12 din Legea nr. 130/1999;
– balanţa de verificare contabila pentru verificarea fondului de salarii;
– dovada depunerii la I.T.M. a actelor ce atesta modificarea contractelor de munca conform art. 9(2) lit. a din Legea nr. 130/1999;
– foaia colectivă de prezenţă a salariaţilor;
– documente justificative privind acordarea concediilor de odihnă, concediilor medicale, concedii pentru îngrijirea copilului, concediilor fără plată, concedii de studii, acordarea orelor suplimentare;
– registrul de procese verbale de predare-primire in cazul societăţilor de pază;
- 4. Contractul colectiv de muncă (unde este cazul)
- 5. Regulamentul intern
B) In domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă
1. Certificatul de inmatriculare la Registrul Comerţului cu anexele aferente |
2. Autorizatia de functionare din punct de vedere al protectiei muncii |
3. Decizii interne pentru:
– personalul cu atributii in domeniul SSM; – componenta serviciului de SSM – conducatorii locurilor de munca; – personalul cu responsabilitati conform NSSM( ex, manipulare depozitare recipiente cu oxigen; deservire instalatii aer comprimat) |
4. Documentele Comitetului de Securitate şi Sănătate în Muncă (CSSM):
– decizia de infiintare; – raportul anual al conducatorului unitatii in CSSM cu privire la situatia securitatii si sanatatii in munca; – raportul medicului care asigura supravegherea starii de sanatate a salariatilor; – planul anual de masuri in domaniul SSM si fondul de cheltuieli necesar – programul de activitate al serviciului de SSM |
5. Evaluarea riscurile de accidentare şi îmbolnăvire profesională la locurile de muncă |
6. Dosarul medical individual |
7. Fisa de aptitudini |
8. Inscrierea in fisa de instructaj „Apt pentru lucru la inaltime” |
9. Foaia de parcurs |
10. Raport de sedinta siguranta circulatiei |
11. Nota de comanda reparatii |
12. Programe de instruire, testare pe meserii sau activitati |
13. Masuri tehnico oarganizatorice de prevenire alarmare, intreventie, evacuare si prim ajutor |
14. Tematici de instruire |
15. Diploma de absolvire a cursurilor de protectia muncii |
16. Verificarea testelor utilizate pentru evaluarea cunostintelor in procesul de instruire |
17. Fisele individuale de instructaj de protectia muncii |
18. Procese verbale care sa ateste modul de efectuare a instructajului periodic |
19. Foaie de prezenta |
20. Normativul intern de acordare a echipamentelor individuale de protectie (EIP) şi de lucru (EIL), corespunzător riscurilor activităţii |
21. Certificate de conformitate pentru EIP si EIL |
22. Fise de magazie pentru dotarea cu EIP |
23. Documentele care sa ateste ca ET utilizate în cadrul unităţii sunt certificate de organismele competente, potrivit legii |
24. Registre de supraveghere a parametrilor tehnologici a instalatiilor in functiune |
25. Contractul colectiv de muncă întocmit la nivelul unităţii(clauzele referitoare la protecţia muncii, la timpul de muncă, regimul pauzelor, munca în schimburi şi intensitatea acesteia) |
26. Regulamentul de Organizare şi Funcţionare si Regulamentul Intern |
27. Măsuri tehnice şi/sau organizatorice luate pentru protecţia împotriva electrocutării prin atingere directă şi indirectă |
28. Buletine de verificari PRAM |
29. Determinările de noxe, in cazul unităţilor cu tehnologii care degajă noxe chimice ( în vederea stabilirii măsurilor specifice de protecţie a muncii) |
30. Determinarea limitelor de zgomot la locurile de muncă( daca sunt sub cele maxim admise pentru protecţia neuropsihică şi psihosenzorială a executanţilor) |
31. Reguli proprii pentru aplicarea normelor de protecţia muncii corespunzător condiţiilor în care se desfăşoară activitatea la locurile de muncă |
32. Autorizarea din punct de vedere al protectiei muncii pentru salariaţii care exercită meserii ce trebuie autorizate |
33. Evidenţa locurilor de muncă cu condiţii deosebite: vătămătoare, grele şi periculoase |
34.Certificate medicale cu diagnostic “accident” |
35. Implementare noilor prescriptii minime pentru semnalizarea de securitate si/sau sanatate in munca |
36. Documentul privind protectia la explozie si evaluarea riscurilor de explozie |
37. Buletine de verificare metrological a AMC–urilor din dotare |
38. Verificarile ISCIR |
39. Fisa postului |
40. Permisul de lucru cu foc |
41. Permis gass free, in situatiile de lucrari in spatii inchise unde exista pericol de explozie |
42. Documentul privind protectia la explozie |
43. Autorizatie de lucru in zone Ex |
44. Proiect de zonare Ex si clasificarea ariilor periculoase |
45. Plan tehnic de exploatare |
46. Registrul de evidenta a elementelor pentru legare a sarcinilor, dupa caz |
47. Registrul cu orele de functionare a echipamentelor tehnice (ET) (ex.compresoare) |
48. Programul de revizii si reparatii a ET din dotare |
49. Plan de evacuare in caz de urgenta |
50. Registre de evidenta a accidentatilor in munca |
51. Registre de evidenta a accidentelor usoare |
52. Registre de evidenta a incidentelor periculoase |
53. Registre de evidenta a imbolnavirilor profesionale |
54. Raportare semestriala a accidentelor de munca |
55. Registrul de serviciu la bordul navelor |
56. Registrul pentru substante toxice |
57. Registrul de evidenta a materialelor explozive |
58. Formular comanda si indeplinirea comenzii pentru utilizarea materialelor explozive |
59. Cartea tehnica a utilajului |
60. Instructiuni de lucru |
61. Proces verbal de punere in functiune a schelei |
62. Conventiile de lucru |
63. Proiectele de executie a constructurilor, ET |
64. Masurile preventive si metodele de lucru stabilite de angajator |
65. Proces verbal de control propriu din punct de vedere al protectiei muncii |
66. Materiale necesare informarii si educarii angajatilor |
67. Fisele tehnice de securitate pentru substante toxice |
68. Contractele de lucrari |
69. Modul de acorare a materialelor igienico sanitare |
70. Fisa de expunere la riscuri profesionale |
71. Evidenta nominale a angajatilor cu handicap si a celor cu varsta sub 18 ani |
72. Dosare de cercetare a accidentelor cu ITM |
73. Registrul unic de control |
Alte documente necesare efectuării controlului în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă. |