Modalitatea în care s-a trecut de la noțiunea de bolnav la cea de pacient, am înțeles-o cu toții, tratamentele de confort apărând pentru îmbunătățirea calității vieții.
Transformarea însă nu s-a oprit, prezența pacientului și cantitatea informațiilor legate de sănătate, și mai ales rolul sau din ce în ce mai activ în compunerea și organizarea pieței de servicii medicale, îl transformă pe acesta din ce în ce mai mult într-un consumator.
Instrumentele care au condus la această evoluție au fost create tot de către furnizorii de servicii medicale: aplicații, portaluri de acces la date medicale, monitorizări la distanță, telemedicină.
Elementul cheie în stabilirea acestui rol de consummator este cel financiar și preocuparea constanța “în căutarea prețului celui mai mic”.
Deși studiile efectuate încă din anii 2015 concluzionează că pacientul își allege furnizorul de Servicii medicale după calitatea acestora, înțelegerea noțiunii de « calitate » este diferită între pacienți și furnizorii de servicii medicale.
În timp ce pacienții înțeleg prin această calitatea experiențelor, interacțiunii și comunicării cu medicul, furnizorii de servicii rămân în paradigmă financiară.
Cât de corect și adaptat este acest rol, tot timpul ne va dovedi.
Rămâne oportună în opinia noastră prioritatea acțiunilor de tratare și prevenire a bolilor față de tratamentele de confort.
Studiile le găsiți mai jos: